Obchodní podmínky
společnosti windMax s.r.o., Purkyňova 71/99, Královo Pole, 612 00 Brno
IČ: 05135991, DIČ: CZ05135991
Společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 93748, dále jen (dodavatel) pro dodávky projektů TZB a vzduchotechniky a servisních služeb v souladu s ustanovením § 1751 a násl. z. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění změn a doplňků, ke zjednodušení praxe uzavírání smluv o dílo na dodávky projektů TZB a vzduchotechniky, jejich realizaci (dále také „dílo“), servisních smluv o zajištění servisní péče a prohlídek (dále také „služeb“).
1. Uzavření smlouvy
- Uskutečnění obchodu smluvních stran probíhá na základě jednotlivých smluv o dílo či servisních smluv uzavíraných na základě „Potvrzení přijaté objednávky “ (dále označené jako PPO), jejichž součástí jsou i tyto Obchodní podmínky (OP). Jednotlivé smlouvy jsou uzavírány následovně:
- Odběratel zašle Dodavateli objednávku díla /včetně výkresové dokumentace prostoru, kde má být TZB či vzduchotechnika umístěna/ či služeb. Dodavatel si vyhrazuje právo žádat doplnění podkladů či podání vysvětlení, aby byly dostatečné pro realizaci díla. V souvislosti s objednávkou díla může objednatel výslovně požádat dodavatele o prověření možnosti realizace díla v místě jeho realizace, tedy o zjištění, zda objednávané dílo neodporuje podmínkám v místě stanoveným předpisy na úseku památkové péče, životního prostředí, apod. Pokud Dodavatel shledá podklady dostatečnými, vyhotoví PPO, jehož součástí jsou údaje jednoznačně identifikující dílo či službu, místo dodání služby a bližší podmínky realizace díla, termínu dodání, ceně a OP, a toto zašle Odběrateli. V případě, kdy je Odběratelem nepodnikající FO /spotřebitel/, upozorní Dodavatel takového Odběratele, že pokud odstoupí od smlouvy po zahájení realizace díla či služby, je povinen hradit poměrnou část ceny. Odběratel následně potvrdí přijetí PPO Dodavatele.
- Pokud provede Odběratel v mu Dodavatelem zaslaném PPO jakékoliv změny, smlouva uzavřena není. Dodavatel bude upravené PPO považovat za novou objednávku a na jejím základě může vyhotovit nové PPO, které zašle Odběrateli k potvrzení. Až po obdržení řádně potvrzeného PPO /tedy bez úprav, doplnění či jiných zásahů ze strany Objednatele vyjma připojení jména a podpisu oprávněné osoby, razítka a kontaktu pro další komunikaci/ může být uzavřena smlouva mezi Dodavatelem a Odběratelem.
- Smlouva je uzavřena okamžikem potvrzení Dodavatelova PPO Odběratelem a jeho následným doručením Dodavateli nebo okamžikem podpisu dokumentu Smlouvy o dílo druhou smluvní stranou.
- Odběratel je povinen potvrdit PPO do pěti pracovních dnů. Po uplynutí této lhůty není dodavatel vázán termínem uvedeném v tomto PPO. V případě, že dodavatel obdrží podepsané PPO dodavatelem po stanoveném termínu je dodavatel oprávněn stanovit nový termín dodání. O tomto novém termínu bude odběratel písemně (via email) informován.
- Veškeré dodávky se provádějí na základě těchto všeobecných obchodních podmínek. Potvrzením PPO se má zato, že Odběratel byl s OP seznámen a souhlasí s tím, aby se jimi smluvní vztah řídil.
- Tyto obchodní podmínky platí za přijaté nejpozději okamžikem uzavření smlouvy. Pokud je Odběratel spotřebitelem /Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná/ vztahují se na právní vztah mezi ním a Dodavatelem ustanovení § 1810 a násl. z.č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění p.p.
- Pokud se má smluvní vztah odchýlit od těchto OP, musí být taková skutečnost ujednána v písemné smlouvě, která vyloučí jejich použití.
2. Provedení díla
- Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno. Dodavatel se zavazuje dílo /služby/ dokončit a předat v souladu s uzavřenou smlouvou. Dílo ve formě projektu bude předáno zasláním na emailovou adresu Odběratele, dílo ve formě realizace TZB či/a vzduchotechniky nebo ne formě servisní služby bude předáno po jejich zhotovení v místě sídla Odběratele či v jiném jím určeném místě, kde bude proveden záznam o funkčnosti díla. Náklady na dopravu jdou na vrub odběratele není-li v PPO stanoveno jinak.
- Lhůta k provedení díla stanovená v PPO se přiměřeně prodlužuje v případech, kdy je provedení díla zpožděno z důvodů obtížně předvídatelných či nepředvídatelných událostí /např. nouzový či obdobný stav způsobený epidemií plošně či onemocnění konkrétních práce provádějících specialistů/ nebo událostí způsobených vyšší mocí. V takových případech si Dodavatel vyhrazuje bez dalšího prodloužení termínu provedení díla o dobu trvání výše uvedených událostí, resp. si vyhrazuje právo stanovit náhradní termín provedení díla.
- Případné požadavky odběratele na změnu díla přiměřeně prodlužují sjednanou dodací lhůtu. Nový termín dodání včetně případně řádně zdůvodněného zvýšení ceny díla stanoví dodavatel. Pokud odběratel dodavatelem stanovený termín dodání nebo zvýšenou cenu neakceptuje, dodavatel dokončí dílo v původním rozsahu nebo může odběratel od smlouvy odstoupit. V takovém případě uhradí odběratel dodavateli cenu veškerých již realizovaných prací a materiálu a dodavatel není povinen v realizaci díla pokračovat, resp. dílo dokončit či odstranit již realizované části díla.
- Pokud je odběratel v prodlení s plněním své povinnosti, dochází k prodloužení termínu provedení díla o dobu trvání prodlení odběratele s plněním jeho povinnosti. Přitom je ještě dodavatel oprávněn, nikoliv povinen v případě potřeby stanovit další lhůtu pro předání díla.
- Dojde-li na straně dodavatele k prodlení dodávky delšímu než 1 měsíc, je odběratel oprávněn po písemné výzvě k plnění, kterou byla dodavateli poskytnutá dodatečná lhůta k plnění nejméně 14 dnů s upozorněním na možnost odstoupení od smlouvy, od smlouvy o dílo /servisní smlouvy/ odstoupit.
- Odběratel není oprávněn požadovat náhradu škody či ušlého zisku v souvislosti s neplněním dodací lhůty dodavatelem.
- Pokud k požadavku odběratele realizuje dodavatel dílo jako TZV či/a vzduchotechniku bez zpracování projektu jen po předchozí prohlídce prostor u objednatele, nese odběratel riziko víceprací, které mohou vzniknout v průběhu realizace díla v důsledku realizace díla komplikujících podmínek zjištěných v místě realizace díla. Potřebu takových víceprací nutných pro pokračování v realizaci díla oznámí dodavatel odběrateli. Pokud odběratel odmítne provedení takových víceprací z jakéhokoliv důvodu nebo neuhradí zálohovou fakturu na tyto vícepráce, není dodavatel povinen pokračovat v realizaci díla a nenese odpovědnost za škodu, která by tím případně vznikla odběrateli. Výše uvedeným není dotčena povinnost odběratele uhradit cenu do té doby provedených částí díla.
- Odběratel bezplatně zajistí ve společnosti, ve svých závodech, provozech a/nebo jiných organizačních jednotkách všechny předpoklady nutné pro řádnou realizaci plnění dodavatele. Tyto předpoklady mimo jiné zahrnují (v rozsahu potřebném pro plnění závazků dodavatele dle těchto podmínek):
- určení způsobilé a odpovědné kontaktní osoby v místě servisování zboží, která je oprávněna potvrdit provedení servisu zboží a uvedení kontaktů na tuto osobu (jméno, telefon, e – mail);
- garance požadovaného přístupu do společnosti, přístupu k zařízení a přístupu k potřebné infrastruktuře /především voda a elektrická energie/ na místě včetně zajištění uskladnění materiálu a nářadí dodavatele v uzamykatelné místnosti přístupné pouze dodavateli a jeho spolupracovníkům a zajištění přístupu na sociální zařízení v místě realizace díla, resp. servisní činnosti;
- poskytnutí informací potřebných k tomu, aby servisní práce mohly být ukončeny řádně a včas;
- neprodlené poskytnutí zprávy, tzn. Hlášení poruchy dodavateli tak, aby mohl být proveden řádný servis.
- Dodavatel není odpovědný za neplnění svých závazků dle smlouvy o dílo, resp. servisní smlouvy v důsledku nedostatečného zajištění elektřiny, plynu, popř. jiných médií, bezpečnosti provozu, bezpečnosti zařízení a jiných služeb ze strany odběratele, které nebyl dodavatel povinen zajistit. Dodavatel dále také není v prodlení s plněním svých závazků v případě, kdy odběratel neposkytuje součinnost potřebnou pro realizaci smlouvy o dílo, resp. servisní smlouvy, např. nevpustí dodavatele a jeho spolupracovníky na místo stavby, nekomunikuje ohledně problémů na stavbě, nedostavuje se na kontrolní dny, nedochází ke koordinaci prací na stavbě, a to včetně termínu předání staveniště. Takové jednání či nečinnost odběratele jsou důvodem pro odstoupení od smlouvy ze strany dodavatele. V takovém případě uhradí odběratel dodavateli cenu veškerých již realizovaných prací a materiálu a dodavatel není povinen v realizaci díla pokračovat, resp. dílo dokončit či odstranit již realizované části díla. Pokud v takové situaci způsobené prodlením odběratele dodavatel od smlouvy neodstoupí, je oprávněn vyčíslit odběrateli náklady spojené s prodlením odběratele, případně vícepráce, které v důsledku prodlení odběratele bude nutné realizovat a odběratel je povinen je uhradit.
- Pokud dojde k tomu, že materiál potřebný pro realizaci díla bude poškozen či znehodnocen jednáním třetí osoby /např. krádež/ nebo nepředvídatelnou událostí, vyhrazuje si dodavatel prodlužení lhůty pro dodání díla o dobu dodání nového materiálu a součástek potřebných pro dokončení díla. O takové nově nastalé situaci dodavatel bezodkladně uvědomí odběratele.
- Dodavatel není odpovědný za neplnění svých závazků dle smlouvy o dílo /servisní smlouvy/, pokud takové neplnění bude způsobeno okolnostmi vylučujícími protiprávnost.
- V rámci servisní péče je odběratel povinen informovat bez zbytečného odkladu dodavatele o jakýchkoliv závadách i v případě, že takové závady nebrání dalšímu provozu zboží – přes elektronický formulář na adrese info@windmax.cz. V případě, že odběratel bude zboží od dodavatele používat i po zjištění závady zboží, nese z jakékoliv poškození zboží plnou zodpovědnost a předmětné jednání odběratele bude považováno z neodborný zásah do zboží dodavatele.
V případě, že dojde k poškození zboží neodborným zásahem či nesprávným užíváním odběratele, bude cena náhradních dílů a oprava zboží vyúčtována dodavatelem odběrateli dle platného ceníku náhradních dílů a oprav dodavatele, zvlášť vedle sjednané úhrady ceny za servisní služby. Pokud po příjezdu technika dodavatele nebudou na místě splněny podmínky potřebné pro uvedení zboží do provozu, bude objednateli fakturována částka 5.000,- Kč jako náhrada za zmařené náklady spojené s výjezdem technika dodavatele. Pokud na místě po dohodě s objednatelem budou technikem dodavatele provedeny vícepráce nutné pro přípravu uvedení zboží do provozu, budou tyto v plné výši fakturovány objednateli spolu s částkou běžné ceny za uvedení zboží do provozu.
- V případě podpisu „Rámcové servisní smlouvy“ bere odběratel na vědomí, že je povinen hradit sjednanou cenu za technickou péči během jejího poskytování i v případě, že odběratelem nebudou během jejího poskytování žádné servisní služby v rámci technické péče objednány.
- Dodavatel je oprávněn jím poskytované plnění vykonávat prostřednictvím třetí osoby, resp. smluvního partnera, aniž by tím ovšem byla dotčena jeho odpovědnost za veškeré provedené činnosti v rámci technické péče vůči odběrateli.
- Dodavatel je oprávněn a objednatel souhlasí s tím, že v rámci realizace díla může dodavatel bezplatně pořizovat fotodokumentaci průběhu realizace díla a jeho dokončení a tuto fotodokumentaci bez dalšího svolení objednatele používat ve svých reklamních a propagačních materiálech, jakož i tuto fotodokumentaci používat s nutným odborným popisem v rámci svých referencí, vše a anonymizované podobě a s ohledem na ochranu osobních údajů. Stejně tak jsou pořízenou fotodokumentaci bez dalšího oprávněni používat výrobci dodávaných zařízení s nimiž dodavatel spolupracuje.
- Odběratel je k výzvě dodavatele povinen dílo převzít, pokud je dodavatelem doložena způsobilost díla sloužit jeho účelu /funkčnost díla/. Povinnost odběratele převzít dílo nevylučuje existence nedodělků a drobných vad, které nebrání funkčnosti díla. Pokud odběratel odmítne dílo převzít, resp. nereaguje na výzvu k převzetí díla nebo převzetí díla oddaluje, dodavatel provede dokumentaci funkčnosti díla a tuto dokumentaci předá osobně, poštou či elektronickou poštou spolu s fakturou na cenu díla odběrateli a tímto dojde k provedení díla.
3. Ceny
- Pokud není v nabídce dodavatele uvedeno jinak jsou ceny stanoveny dle aktuálního ceníku dodavatele. Aktuální ceník služeb je přístupný na vyžádání formou aktuální nabídky nebo zasláním ceníku. Kontaktní informace na obchodníka naleznete na webových stránkách v sekci kontakty. Pro zpracování cenové nabídky je potřeba zaslat identifikační údaj FO s poznámkou, zda je o podnikající FO či nikoliv /pokud jde o podnikající FO pak i IČ/, název /firmu/ obchodní společnosti včetně IC, jméno poptávajícího a kontaktní údaje.
- Nabídku zaslanou dodavatelem nelze předat třetím osobám bez předchozího svolení dodavatele. Úmyslné předání nabídky konkurenční firmě je považováno jako porušení obchodního tajemství v obchodním styku a lze ho sankcionalizovat smluvní pokutou ve výši 100 % z ceny uvedené v nabídce.
4. Platební podmínky
- Pro každou objednávku díla /služeb/ bude dodavatelem pro odběratele vystaven dokument PPO. Odběratel je povinen tento dokument zkontrolovat z hlediska ceny, předmětu díla /služeb/, úplnosti zakázky a termínu dodání. Takto zkontrolovaný dokument doplní odběratel podpisem oprávněné osoby, razítkem, jménem FO či názvem /firmou/ obchodní společnosti a kontaktem (pro další komunikaci) a zaslat zpět dodavateli.
- Při provedení díla vystaví dodavatel fakturu, kterou zašle odběrateli e – mailem nebo poštou nebo ji předá zástupci odběratele společně s provedením díla čl. 2 provedení díla.
- Dodavatel je oprávněn požadovat před dodávkou zaplacení zálohové faktury, až do výše 100 % ceny zboží.
- Pokud nedojde k včasné úhradě zálohové faktury, není dodavatel povinen započít s plněním svých povinností, případně není povinen v jejich plnění pokračovat, a to až do doby úplné úhrady zálohové faktury. V takovém případě nenese dodavatel žádnou odpovědnost za škodu, která dalším nerealizováním díla může vzniknout odběrateli.
- Odběratel není oprávněn vrátit fakturu nebo pozastavit její platbu pro chybu v psaní či vadu formy faktury, ale je povinen obratem informovat o závadě dodavatele, který provede bezodkladně opravu faktury.
- Pokud není dohodnuto jinak jsou faktury dodavatele splatné ve lhůtě 14 dnů ode dne vystavení.
- Pro případ prodlení s úhradou faktury je dodavatel oprávněn účtovat odběrateli úroky z prodlení ve výši 0,2 % z dlužné částky za každý den prodlení.
- V případě prodlení odběratele s úhradou faktury za provedené dílo není odběratel oprávněn uplatňovat po dodavateli nároky z odpovědnosti za vady díla.
- V případě prodlení odběratele delším než 14 dní se zaplacením dlužné částky za dílo či služby je dodavatel oprávněn pozastavit poskytování sjednaných služeb do doby zaplacení dlužné částky s tím, že za jakékoliv následky pro odběratele z důvodu neposkytování dalších služeb dodavatelem v tomto případě nenese dodavatel žádnou odpovědnost. Pozastavení poskytování služeb, pokračování v plnění předmětu díla dle tohoto článku nemá vliv na povinnost odběratele platit cenu za sjednaná díla, služby či dodané zboží.
- Dodavatel uzavřel s Credendo – Short – Term EU Risks úvěrová pojišťovna, a.s. smlouvu o pojištění pohledávek a z nich vyplývajících rizik. Identifikaci odběratele, informace o splatnosti jeho dluhů vůči dodavateli a vzniku prodlení bude dodavatel předávat výše uvedené pojišťovně. Prodlení odběratele s placením jeho dluhů vůči dodavateli může vést ke zhoršení bonitního hodnocení odběratele ve veřejných i neveřejných registrech (např. bankovních). V případě neuhrazení pohledávky se bude vzniklou situací zabývat tým odborníků Credendo – Short – Term EU Risks úvěrová pojišťovna, a.s. na vymáhání pohledávek.
5. Prohlášení Dodavatele
- Dodavatel se zavazuje, že zajistí, aby provádění díla bylo zabezpečeno oprávněnou osobou nebo osobami v souladu s ustanovením zák. č. 183/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů a zák. č. 360/1992 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Dodavatel se zavazuje písemně upozornit Odběratele na nevhodnost, případně nepřípustnost podkladových materiálů, pokynů a věcí, které mu byly předány objednatelem, nebo Objednatelem požadovaných změn, ať již z hlediska důsledků na jakost a provedení díla či rozporu s podklady pro uzavření této smlouvy, ustanoveními nebo rozhodnutími orgánů veřejné správy či obecně závaznými právními předpisy, ČSN, EN či jinými normami. V případě, že Odběratel bude, i přes upozornění Dodavatele trvat na užití podkladových materiálů, pokynů a věcí, které byly zhotoviteli předány Odběratelem, je Dodavatel oprávněn od smlouvy odstoupit nebo požadovat, aby odběratel potvrdil setrvání na svých nevhodných podkladech, materiálech či věcech v písemné podobě.
- Dodavatel prohlašuje, že dílo vytvořené na základě této smlouvy není dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů.
6. Vady díla
- Dílo má vady, jestliže neodpovídá smlouvě. Dílo odpovídá smlouvě, pokud předmět díla funguje.
- Dodavatel odpovídá za vady, které má dílo v době jeho předání Odběrateli.
- Vadou díla není stav, kdy je předmětem díla realizace jen části určitého zařízení a další části zařízení, které nezhotovoval dodavatel nefungují řádně a v důsledku toho nefunguje řádně zařízení jako celek. Stejně tak není vadou díla stav, kdy je předmětem díla zhotovení celého zařízení, ale nefungují se zařízením související vedení, MAR, kabely či přívody energií či vzduchu, které si zhotovil objednatel vlastními silami nebo s využitím třetích osob.
- Dodavatel odpovídá za vady jím vypracované projektové dokumentace, které mají vliv na kvalitu díla, za jednoznačnost, efektivnost, funkčnost a reálnost navrženého technického řešení a jeho soulad s podmínkami této smlouvy, pokyny a podklady předanými Dodavateli Odběratelem, obecně závaznými právními předpisy, ČSN, EN, ČN.
- Vadou díla není stav, kdy objednatel nepožádal dodavatele o prověření možnosti realizace díla v místě jeho realizace, tedy o zjištění, zda objednávané dílo neodporuje podmínkám v místě stanoveným předpisy na úseku památkové péče, životního prostředí, apod. a příslušný orgán veřejné moci realizace díla neschválil, resp. jeho realizaci či provozování znemožnil.
- Odběratel je povinen vady projektové dokumentace nebo jiného výstupu zhotoveného na základě této smlouvy písemně uplatnit u Dodavatele, a to bez zbytečného odkladu poté, co se o nich dozvěděl.
- Odběratel není oprávněn souběžně s nároky z odpovědnosti za vady zboží uplatňovat i nároky na náhradu škody.
- Právo na odstranění vady díla, zjištěné po předání díla, Odběratel u Dodavatele uplatní písemnou /tj. i elektronickou/ formou. Dodavatel bez zbytečného odkladu, nejpozději ve lhůtě do patnácti dní od doručení reklamace, projedná s Odběratelem reklamovanou vadu a způsob jejího odstranění. Neodstraní-li Dodavatel vady díla jím zaviněné v přiměřené lhůtě, tj. nejpozději do třiceti kalendářních dní od jejich reklamace Odběratelem, může Odběratel požadovat přiměřenou slevu z ceny díla /služeb/. Dodavatel neodpovídá za vady díla, jestliže tyto vady byly způsobeny předáním nevhodných nebo neúplných podkladů a pokynů v případě, že Dodavatel na ně objednatele upozornil a objednatel na jejich použití nebo provedení trval. Dodavatel při realizaci díla vychází z technické a stavební dokumentace prostor, kde má být předmět díla umístěn. Pokud Odběratel předá Dodavateli tyto podklady nesprávné či neúplné nebo v mezidobí od předání těchto dokumentů do doby provedení díla tyto prostory upraví tak, že v nich předmět díla nebude moci být realizován, nejde o vadu díla.
7. Okolnosti vylučující protiprávnost
- Dojde-li k událostem, které nelze v době uzavření smlouvy předvídat a které způsobí dodavateli překážku v plnění jeho smluvních povinností, je dodavatel oprávněn posunout lhůtu plnění o dobu, po kterou tato překážka trvala.
- Ve všech případech okolností vylučující protiprávnost je dodavatel oprávněn odstoupit od smlouvy, aniž by odběrateli vznikl nárok na náhradu škody.
8. Právo dodavatele na odstoupení
- Nezaplacení byť jen části ceny díla či zboží a služeb se považuje za podstatné porušení smlouvy a dodavatel je oprávněn v souladu s ustanovením § 2002 Občanského zákoníku od uzavřené smlouvy odstoupit. Odstoupení od smlouvy se nedotýká práva na náhradu škody (tj. např. hodnota již vyrobeného zboží či náklady za skladování zboží).
- Podmínkou splnění dodávky /zahájení realizace díla/ je solventnost odběratele. V případě důvodných pochybností o splnění platebních povinností odběratele, zejména prodlení s úhradou předcházejících faktur, s úhradou zálohové faktury apod., je dodavatel oprávněn přerušit zhotovování díla nebo od smlouvy odstoupit. Tím není dotčeno právo dodavatele na náhradu škody.
- Dodavatel je oprávněn odstoupit od smlouvy, bude-li na odběratele podán návrh na zahájení insolvenčního řízení, bude rozhodnuto o úpadku odběratele, bude prohlášen konkurz na majetek odběratele, insolvenční návrh bude zamítnut pro nedostatek majetku odběratele nebo bude rozhodnuto o zrušení konkurzu z důvodu nedostatku majetku na straně odběratele.
- Dodavatel je též oprávněn zjistit si informace o solventnosti odběratele a případně i podmínit dodávku /zahájení realizace díla/ existencí jím zvoleného způsobu zajištění závazku odběratele k úhradě ceny. Dodavatel je oprávněn po odběrateli požadovat přiměřené zajištění závazků odběratele ze smlouvy.
V případě, že odběratel na výzvu dodavatele nepředloží dodavatelem požadované zajištění, je dodavatel oprávněn od smlouvy odstoupit, a to s okamžitou účinností.
- V případě odstoupení odběratele od objednávky (storno objednávky), je dodavatel oprávněn požadovat úhradu účelně na zajištění splnění objednávky vynaložených nákladů a způsobených škod. Dodavatel se před oficiálním uplatněním práva na úhradu výše zmíněné částky zavazuje nejprve najít takové společné stanovisko s odběratelem, které umožní vzájemně spravedlivé peněžní nebo nepeněžní vyrovnání. V případě, že se takto nepodaří během jednoho týdne najít vzájemně akceptovatelný konsensus, je dodavatel po odběrateli oprávněn požadovat smluvní pokuty ve výši 50 % z ceny stornované objednávky. Smluvní pokuta je splatná do jednoho týdne od zaslání písemné výzvy dodavatele na adresu odběratele uvedenou jako sídlo v obchodním rejstříku, místo podnikání v živnostenském rejstříku či místo bydliště v případě nepodnikající FO. Výše v tomto odstavci uvedené ohledně smluvní pokuty se neuplatní, pokud je odběratel Spotřebitel, Smlouva byla uzavřena prostřednictvím komunikace na dálku nebo mimo obvyklé obchodní prostory, a Spotřebitel odstoupil od smlouvy /provedl storno objednávky/ ve lhůtě čtrnácti dnů od uzavření smlouvy.
9. Závěrečná ustanovení
- Smluvní vztahy ze smluv o dílo se řídí českým právem, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění.
- Dodavatel převádí povinnosti nakládání s obaly podle zákona 477/2001 Sb. § 13 na odběratele.
- Těmito všeobecnými obchodními podmínkami se řídí veškeré smlouvy o dílo a servisní smlouvy o dodávce služeb uzavřené mezi dodavatelem a odběratelem. Dodavatel je oprávněn jednostranně měnit tyto obchodní podmínky v případě smluv o dlouhodobém opětovném plnění (servisní smlouvy či smlouvy zakládající opakující se dlouhodobé plnění stejného druhu). Účinnost změn těchto všeobecných obchodních podmínek však nastává uplynutím třiceti dní ode dne zveřejnění změny na adrese www.windmax.cz. Odběratel je oprávněn z důvodu změny OP smlouvu vypovědět, a to ve lhůtě třiceti dnů od zveřejnění změny OP na adrese uvedené v předchozí větě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před těmito všeobecnými obchodními podmínkami. Použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží je vyloučeno.
- Informace o nakládání s osobními údaji jsou uvedeny na stránkách Dodavatele windmax.cz. Zásady zpracování osobních údajů.
- Smluvní strany se zavazují si neprodleně oznámit změny adresy, na niž jim má být doručováno, jakož i o změnu dalších údajů podstatných pro plnění práv a povinností vyplývajících z této smlouvy. Současně se smluvní strany zavazují učinit všechna potřebná opatření k řádnému a závaznému přebírání vzájemné korespondence.
- Pokud je smluvní stranou spotřebitel, může se s případnými stížnostmi a žádostmi o existenci, způsobu a podmínkách mimosoudního vyrovnání obracet na Českou obchodní inspekci.
- Smluvními stranami vzájemně zasílané písemnosti a zásilky se považují za doručené i v případě, když jsou zaslány doporučeně na adresu smluvní strany uvedenou ve výpisu z obchodního rejstříku, živnostenského rejstříku, bydliště nepodnikající FO nebo na novou adresu smluvní strany, která byla písemně oznámena druhé smluvní straně a doručující organizace zásilku vrátí, neboť adresát se trvale nezdržuje na uvedené adrese anebo odmítá zásilku z jakéhokoliv důvodu převzít. V tomto případě je dnem doručení den, kdy doručující organizace vyrozumí odesílatele o tom, že se zásilku nepodařilo doručit.
- Spory, které vzniknou mezi smluvními stranami v souvislosti s realizací smluvních vztahů, budou řešeny vzájemnou dohodou stran. V případě, že se nepodaří vyřešit takovýto spor smírnou cestou, budou všechny spory z těchto smluvních vztahů nebo v souvislosti s nimi, řešeny obecnými soudy ČR dle právních předpisů ČR s vyloučením norem mezinárodního práva soukromého. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje dodavatel prostřednictvím elektronické adresy info@windmax.cz. Informaci o vyřízení stížnosti spotřebitele zašle dodavatel na elektronickou adresu spotřebitele. Pro případ využití práva na mimosoudní řešení sporů ze smlouvy se spotřebitel také může obrátit na Českou obchodní inspekci, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
V Brně 5. 5. 2023